1. Warstwa nośna
Przed przystąpieniem do ułożenia warstwy nośnej (A), należy usunąć wierzchnią warstwę gruntu na którym chcemy wbudować kratkę wzmacniającą (kratka parkingowa)
Grunt (D) usuwamy na głębokość ok. 30 – 40 cm .
W tak przygotowanym korycie rozkładamy warstwę nośną w postaci kruszywa (żwir/ tłuczeń) o grubości warstwy ok. 15 -30 cm. Grubość warstwy nośnej zależy od wielkości przewidywanego obciążenia użytkowanej nawierzchni (im większe obciążenie tym grubsza warstwa nośna). Równomiernie rozłożone kruszywo należy zagęścić mechanicznie zagęszczarką.
Zobacz wszystkie produkty w kategorii kratka parkingowa
2. Warstwa wyrównująca
Na przygotowanej warstwie nośnej na całej powierzchni rozkładamy geowłókninę (B) 400 g/m², która dodatkowo wzmacnia powierzchnię oraz zapobiega przemieszczaniu się drobniejszych frakcji kruszywa z górnej warstwy wyrównującej (C) do warstwy nośnej pod wpływem wody.
Następnie nanosimy warstwę wyrównującą w postaci piasku lub pospółki o uziarnieniu 0,2 – 5 mm. Po zagęszczeniu i wyrównaniu, warstwa wyrównująca powinna mieć ok. 5 cm.
3. Ułożenie kratki trawnikowej (montaż kratka drogowa)
Na tak przygotowaną powierzchnię układamy kratkę stabilizującą Stella Green (kratka trawnikowa). Montaż kratki trawnikowej (montaż kratki parkingowej) jest bardzo szybki i prosty. Poszczególne elementy kratki łączymy ze sobą z pomocą zaczepów (kolców) znajdujących się na spodniej części dwóch krawędzi. Kratka posiada również na swej dolnej powierzchni 4 kolce stabilizujące, które w trakcie układania wciskamy w podłoże. Kratka trawnikowa plastikowa Stella Green bardzo łatwo poddaje się obróbce za pomocą prostych narzędzi ręcznych lub elektrycznych (np: szlifierka kątowa)
Po ułożeniu kratki, całość nawierzchni wyrównujemy za pomocą zagęszczarki.
Następnie w zależności od potrzeb, kratka parkingowa (kratka drogowa) może zostać wypełniona : ziemią po trawę , piaskiem, żwirem lub kruszywem ozdobnym. Warstwę wypełniającą dla trawy, rozsypać na całej powierzchni maksymalnie 1 cm ponad poziom modułów kratki. Na koniec należy często nawozić i nawadniać powierzchnię, aż do całkowitego uformowania się murawy. Przy takim wzmocnieniu (kratka trawnikowa) murawa wymaga pielęgnacji jak przy zwykłym trawniku.
UWAGA: Instalacja kratki drogowej (montaż kratka parkingowa) nie powinna się odbywać w temperaturze poniżej 2 stopni Celsjusza.